Create your flash banner online in 5 step کشف یک باکتری جدید دردهان :




منوي اصلي

موضوعات

آرشیو مطالب

آخرین مطالب

امکانات دیگر

کشف یک باکتری جدید دردهان :
نویسنده : mohammad hosein موضوع : <-PostCategory-> جمعه 18 آذر 1390برچسب:,

 ویلیام وید سرپرست گروه محققان با اشاره به وجود انواع مختلف میکروارگانیسم ها از جمله ویروسها،‌ قارچها و باکتریها در بافت سالم دهان افزود: در هر میلی لیتر بزاق دهان نزدیک به یکصد میلیون باکتری از ششصد نوع مختلف وجود دارد که حدود نیمی از انها هنوز کشف نشده اند.
به عقیده دانشمندان باکتری تازه کشف شده می تواند نقش مهمی در بروز بیماریهای لثه داشته باشد و ادامه بررسی باکتریهای موجود در دهان به درک بهتر مکانیزم توسعه این بیماریها و یافتن روشهای جدید پیشگیری و درمان انها کمک می کند.


بر پایه اعلام موسسه میکروبیولوژی عمومی در شهر ردینگ انگلیس، کشف این باکتری جدید می تواند به درک بهتر پوسیدگی دندان و بیماری های لثه و توسعه روش های درمانی موثرتر کمک کند.
پوسیدگی دندان و امراض لثه، بیشترین بیماری های عفونتی و میکروبی در انسان هستند اما حتی در دهان افراد سالم نیز میکروب های بیشماری از جمله ویروس ها، قارچ ها و باکتری ها وجود دارند. "ویلیام واده" مدیر مطالعات کالج سلطنتی لندن می گوید، باکتری ها در بیشترین میزان در دهان افراد سالم وجود دارند و در هر میلی لیتر بزاق حدود 100 میلیون باکتری زندگی می کنند. واده افزود، در دهان بیش از 600 نوع باکتری مختلف وجود دارد که تاکنون صرفا نیمی از آنها نامگذاری شده اند. پژوهشگران انگلیسی در حال بررسی تومورها و بافت های سالم، یک باکتری از گونه "پروتلا" Prevotella کشف کردند که تاکنون ناشناخته بود. این باکتری که معمولا در دهان انسان وجود دارد، در بیماری های دهان و همچنین عفونت ها در بخش های دیگر بدن نقش دارد. پژوهشگران انگلیسی این گونه جدید را "پروتلا هستیکولا" یا "ساکنین بافت ها" نامگذاری کردند. به گفته این پژوهشگران، جالب اینجاست که این باکتری های جدید نیز می توانند هم در سلول های سالم و هم در سلول های سرطانی وارد شوند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






درباره ما

نویسندگان سایت

پیوند روزانه

پیوند وبلاگ
Create your flash banner online in 5 step